banner

Google reklam nasıl verilir? Resimli Anlatim

Google Ads kılavuzunuz

Google’ın dijital reklamcılık programı Google Ads ile yeni müşterilere ulaşın ve işletmenizi büyütün. Bu kılavuzlar, başarılı reklamlar oluşturarak reklam yatırımlarınızı gelire dönüştürebilmenizi sağlamak üzere hızlı bir başlangıç yapmanız için tasarlanmıştır. Tek yapmanız gereken size en uygun olan yöntemi seçmek!.

Temel Google Ads bilgileri

Siz hazırsanız biz de hazırız. Google Ads’in nasıl çalıştığını anlamanıza ve reklam yayınlamaya başlamanıza yardımcı olmak için temel bilgileri ele alacağız. Google Ads hesabınızı ayarlamayı, temel özelliklerde gezinmeyi ve ilk kampanyanızı başlatmayı öğrenin.

  • Google Ads’i keşfedin
  • Google Ads hesabı oluşturma
  • Hesabınızı tanıma
  • IAB Şeffaflık ve Kullanıcı Rızası Çerçevesi (TCF) ile Google Ads entegrasyonu

Reklam ve kampanya oluşturma

Google Ads hesabınızın yapı taşları olan kampanyalar, reklam grupları ve reklamlar hakkında bilgi edinin. İşletme hedeflerinizi karşılayan bir kampanyayı nasıl oluşturacağınızı ve reklamlarınızı düzenlemek için reklam gruplarını nasıl kullanacağınızı öğrenin. Doğru müşterileri çekmek için farklı reklam türleri arasından seçim yapın.

Reklamların görüneceği yerleri ve zamanları seçme

Google Ads, müşterilerinize istediğiniz zaman, istediğiniz yerde ve istediğiniz şekilde ulaşmanıza yardımcı olabilir. Reklamlarınızı, coğrafi bir yerde bulunan, belirli türdeki sitelerde gezinen veya belirli cihazlar kullanan müşterilere, üstelik isterseniz seçtiğiniz bir zaman aralığında nasıl gösterebileceğinizi öğrenin.

Reklamınızın yayınlanıp yayınlanmadığını öğrenme

Reklamınızı oluşturduktan sonra, büyük olasılıkla potansiyel müşterilerinize nasıl göründüğünü merak edeceksiniz. Veya, yalnızca yayınlandığından emin olmak isteyebilirsiniz. Reklamlarınızı nasıl önizleyeceğinizi veya bir reklamın gösteriminin neden durdurulmuş olabileceğini öğrenin.

Hesap yönetimi ve güvenliği

Google Ads hesabınızı siz yönetin. Bu makalelerde, hesabınıza erişme, ayarlarınızı güncelleme ve hesabınızı güvenli durumda tutmaya ilişkin bilmeniz gereken her şey açıklanmıştır.

Reklamlar ve onaylar

En fazla müşteriyi getirenin ne olduğunu öğrenmek için farklı reklam metinleri deneyin ve reklam uzantıları gibi özellikler kullanarak reklamlarınızı nasıl geliştirebileceğinizi öğrenin. Reklamlarınızla ilgili herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, yayınlanıp yayınlanmadıklarını nasıl anlayacağınızı ve onay sorunlarını nasıl çözeceğinizi öğrenin.

Kampanya ayarları

Kampanya ayarlarınız, reklamlarınızın nerede ve ne zaman gösterileceğini ve ne kadar harcamak istediğinizi kontrol etmenizi sağlar. Kampanya ayarlarınızı nasıl yöneteceğinizi ve zamandan tasarruf etmenize yardımcı olan, reklam performansınızı artırabilecek gelişmiş özelliklerden nasıl yararlanacağınızı göstereceğiz.

  • Kampanya ayarlarını düzenleme
  • Otomatik değişiklikler yapma
  • Kampanyalarınızı test etme
  • Reklam varyasyonları hakkında
  • Reklam varyasyonu oluşturma
  • Reklam varyasyonlarınızı izleme
  • AMP kampanyalarınızı test etme

Bütçeler ve teklifler

Google Ads bütçeniz reklam maliyetlerinizi kontrol altında tutmanızı sağlarken, teklifiniz de reklamınızın gösterileceği yerin ve zamanın belirlenmesine yardımcı olur. Günlük bütçenizi nasıl yöneteceğinizi ve yatırım getirinizi en üst düzeye çıkarmak için kullanabileceğiniz teklif seçeneklerinin neler olduğunu öğrenin.

  • Bütçenizi yönetme
  • Nasıl teklif vereceğinizi seçme
  • Teklif tutarınızı seçme
  • Tekliflerinizi iyileştirin
  • Görüntülü Reklam Ağı’nda Teklif Verme
  • Otomatik teklif
  • Performans Planlayıcı hakkında
  • Performans Planlayıcı ile plan oluşturma

Anahtar kelimeler

Anahtar kelimeler, reklamınızın ne zaman ve nerede görünebileceğini belirlemek için seçtiğiniz kelime öbekleridir. Bunlar, kullanıcıların aradıkları terimlerle veya görüntüledikleri web içeriğiyle eşleştirilir. Reklamlarınızla yakından alakalı anahtar kelimeler seçmek, işletmenizin sunduğu ürün veya hizmetleri arayan müşterilere ulaşmanıza yardımcı olabilir.

Hedef kitlenize ulaşma

Reklamlarınızı kendinizin seçeceği belirli kullanıcı gruplarına gösterebilirsiniz. İlgi alanlarını, demografik özelliklerini veya geçmişte web sitenizi ziyaret etmiş olup olmadıklarını temel alarak, potansiyel müşteri olabileceklerini düşündüğünüz farklı kişilere ulaşabilirsiniz.

  • Sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara ulaşma
  • Sunduğunuz ürün/hizmet ile ilgilenen kullanıcılara ulaşma
  • Demografik gruplara ulaşma
  • Gelişmiş kitle ayarlarını yönetme
  • Kitlelere ilişkin gizlilik ve politikalar
  • Size iletişim bilgilerini veren kişilere ulaşın
  • 13 yaşın veya ilgili ülkede geçerli olan yaş sınırının altındaki çocuklar için Family Link üzerinden yönetilen Reklamlar ve Google Hesapları hakkında
  • Accelerated Mobile Pages (AMP) hakkında
  • AMP Google Ads ile nasıl kullanılır?
  • Google’ın sözleşme ve politikalarında kişi tanımlayabilir bilgileri (PII) anlama
  • Yeniden Pazarlama için Mobil Cihaz Kimlikleri hakkında
  • Kitle genişletme hakkında
  • Kitle genişletmeyi kullanma
  • Konut, İstihdam ve Kredi (HEC) politikası için taşıma işlemine yardımcı olan Google Ads ve Google Ads Editor toplu işlem araçları.

Yerleşimleri ve konuları hedefleme

Reklamlarınızı YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda göstererek müşterilere görüntüledikleri web sitelerinde, uygulamalarda ve videolarda ulaşabilirsiniz. Ayrıca işletmeniz için uygun olmayan herhangi bir site, video, içerik türü veya konuyu hariç tutabilirsiniz.

Web sitelerini ve konuları seçme

  • Konu hedefleme hakkında
  • Reklam gruplarına konu ekleme
  • Yerleşim hedefleme hakkında
  • Yerleşim ekleme, düzenleme ve kopyalama
  • Videolarda Görüntülü Reklam Ağı reklamları gösterme hakkında
  • Görüntülü Reklam Ağı reklamınızı YouTube’da gösterme
  • Yerleşim raporundaki anonymous.google hakkında
  • Anonimleştirilmiş URL’ler Google Görüntülü Reklam Ağı’nda kullanımdan kaldırılıyor
  • Video kampanyasına dinamik kanal listeleri ekleme

Yerleşimleri ve konuları hariç tutma

  • İçerik hariç tutma ve site kategorisi seçenekleri hakkında
  • İçerik hariç tutma ve site kategorisi seçeneklerini ayarlama
  • Video kampanyalarında içerik hariç tutma hakkında
  • Video kampanyalarında içerik hariç tutma ayarlarını belirleme
  • Hesap düzeyinde yerleşimleri hariç tutma
  • Belirli bir konuyla ilgili sayfaları hariç tutma
  • Belirli web sayfalarını ve videoları hariç tutma
  • IP adreslerini hariç tutma.

Birden fazla hesap veya büyük hesaplar

Büyük hesapları veya birden fazla hesabı aynı anda yönetmeye yönelik, zamandan tasarruf ettiren araçlar hakkında bilgi edinin. Tüm AdWords hesaplarınız üzerindeki kampanyaları aynı anda yönetmek için AdWords yönetici hesabını kullanın. AdWords API ve AdWords Editör gibi araçlarla daha verimli çalışın; diğer faydalı kaynakları da keşfedin.

Yönetici hesapları

  • Yönetici hesaplarını kullanma
  • Müşteri hesaplarıyla çalışma
  • Yönetici hesaplarıyla kampanya yönetimi
  • Yönetici hesaplarıyla bütçe ve faturalandırma
  • Yönetici hesaplarıyla performansı izleme

Yararlı araçlar

  • Birden fazla hesaba veya büyük hesaplara sahip reklamverenlere yönelik araçlar
  • Google Ads Uygulama Programlama Arayüzü (API)
  • Google Ads Editör hakkında
  • ValueTrack parametreleri hakkında
  • ValueTrack parametreleri ile izleme özelliğini ayarlama
  • ValueTrack’i nasıl kullanabilirsiniz?
  • Google Analytics (Universal Analytics) mülkünü Google Ads’e bağlama
  • Toplu yüklemelerle değişiklik yapma
  • Otomatik değişiklikler yapmak için komut dosyalarını kullanma
  • Feed’ler ve işletme verileri hakkında
  • Reklam özelleştiriciler hakkında
  • Reklam özelleştiriciler oluşturma
  • Yaklaşan etkinliklere geri sayımlarla dikkat çekme
  • Özelleştirilmiş metin içeren reklam metinleri oluşturma
  • Gelişmiş izleme için özel parametreler oluşturma
  • Açılış sayfanızı test etme
  • Yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmak için Google Ads Editor’ı kullanma
  • IF işlevleri hakkında
  • İş verisi feed’leri oluşturma
  • İş verilerini güncel tutma
  • İşletme verilerindeki feed’lerle ilgili yükleme hatalarını düzeltme
  • Toplu düzenlemelerle değişiklik yapma
  • Toplu yüklemeler için e-tablonuzla ilgili sorunları düzeltin
  • Yerel ürün feed’i oluşturma

Local Services ads

With Local Services ads, you can advertise your business on Google and receive leads directly from potential customers.

  • Yerel Hizmetler Reklamlarını kullanmaya başlama
  • Reklamlara genel bakış
  • Google Garantili
  • Reklam sıralamaları hakkında
  • Yerel Hizmet Reklamları yorumları
  • Maliyetler ve ödeme hakkında
  • Yerel Hizmet Reklamları için ödeme yapma
  • Bütçenizi düzenleme
  • Fatura bilgilerinizi düzenleme
  • Ücretlere itiraz etme
  • Yerel Hizmet Reklamlarınızla müşterilere ulaşma hakkında
  • Reklamınızı düzenleyin
  • İşletme biyografileri hakkında
  • Hizmet taleplerini ve işleri yönetme
  • Ev hizmetleri reklamlarını yönetme ve raporlar görüntüleme
  • Yerel Hizmetler hesabınızdaki erişim düzeyleri hakkında
  • Yerel Hizmet Reklamları hesabınıza erişimi yönetme
  • Yerel Hizmet Reklamları verileri hakkında
  • Araştırma ve uygunluk sürecini anlama
  • Google Ads ve Yerel Hizmet Reklamları Şartları ve Koşulları
  • Yerel Hizmet Reklamları destek ekibiyle iletişime geçme
  • Yerel Hizmet Reklamlarıyla İlgili Fotoğraf Yönergeleri
  • Reklam zaman planlaması hakkında
  • Satış iş ortağı sağlayıcıları
  • Google Screened Hakkında
  • Yerel Hizmet Reklamlarında teklif vermenin işleyiş şekli.

Google Ads mobil uygulaması

Google Ads mobil uygulaması, Google Ads deneyiminizi geliştirir ve hareket halindeyken kampanyalarınız ile bağlantınızı kaybetmemenize yardımcı olur. Uygulama sayesinde kampanyalarınızı gerçek zamanlı olarak izleyebilirsiniz. Ayrıca oldukça faydalı önerileri inceleyerek performansı iyileştirebilir ve hem hızlı hem kolay bir şekilde işlem yapabilirsiniz. 

Overview

  • Google Ads mobil uygulaması hakkında
  • Google Ads mobil uygulamasıyla hesaplarınızdan en iyi şekilde yararlanma
  • Push bildirimlerini ayarlama (Google Ads mobil uygulaması)
  • Google Ads hesabınızı görüntüleme (Google Ads mobil uygulaması)

Campaign management

  • Kampanyanızın bütçesini ayarlama
  • Anahtar kelime tekliflerini ayarlama (Google Ads mobil uygulaması)
  • Duyarlı arama ağı reklamları oluşturma ve düzenleme (Google Ads mobil uygulaması)
  • Metin reklam oluşturma ve düzenleme (Google Ads mobil uygulaması)
  • Kampanyanızı, reklam grubunuzu, reklamınızı ve anahtar kelime durumlarınızı bulma (Google Ads mobil uygulaması)
  • Anahtar kelimelerinizi yönetme (Google Ads mobil uygulaması)
  • Kampanyaları ve reklam gruplarını duraklatma veya etkinleştirme (Google Ads mobil uygulaması)
  • Teklif stratejinizi ayarlama (Google Ads mobil uygulaması)

Performance

  • Öneriler ve optimizasyon puanı (Google Ads mobil uygulaması)
  • Performansı görüntüleme (Google Ads mobil uygulaması)

Öneriler ve optimizasyon puanı

Öneriler, Google Ads hesabınızın tümüyle kampanyaları geliştirmenize yardımcı olmaya ayrılmış bir bölümüdür. Öneriler, yeni özelliklere ulaşıp teklif verme stratejinizi, anahtar kelimelerinizi ve reklamlarınızı iyileştirerek bütçenizden daha iyi yararlanmanızı sağlayabilir.

Öneriler sayfasında, Google Ads hesabınızın ne kadar iyi performans sergileyecek şekilde ayarlandığı hakkında bir tahmin olan optimizasyon puanınızı görebilirsiniz. Önerileri uygulamak veya reddetmek, hesabınızın genel optimizasyon puanını değiştirir.

Optimization Score

  • Optimizasyon puanı hakkında
  • Optimizasyon puanınızı kontrol etme

Recommendations

  • Öneriler hakkında
  • Önerileri uygulama veya reddetme
  • Öneri türleri
  • Öneri görememenizin olası nedenleri

Blog Posts

  • Yönetici hesaplarında yeni özellik: optimizasyon puanı ve öneriler
  • Optimizasyon puanına eklenen yeni öneriler
  • Optimizasyon puanına artık Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları da dahildir
  • Hesap optimizasyonlarınıza yön vermek için optimizasyon puanını kullanma

İyi çalişmalar dilerim ibrahim dağdelen Reklam ve Tasarım için iletişime geçin lutfen.

Yorum yaz

© 2020 Yazı Ve içerikler İbrahimDagdelen.Com.Tr, Aittir İzinsiz Kopyalanamaz.

%d blogcu bunu beğendi: